Hjem > Skjønnhet > Norge – et land med blonde kloninger

Norge – et land med blonde kloninger

 

Mange jenter i Norge har langt, blondt hår.

 

I Norge er blondt hår så populært, at vi går rundt som en gjeng kloninger.

"The Rachel"-frisyren.

Når sommeren kommer får jeg alltid lyst til å endre frisyre. Jeg vil ha noe nytt og spenstig, slik at jeg kan møte den nye sesongen, i en ny og forbedret utgave. Jeg blir helt besatt av å lese om hårtrender, og saumfarer nettet for bilder av kjendiser med ny frisyre, i håp om at jeg kan kopiere en av disse.

Jeg begynner også å granske alle menneskene jeg ser på bussen, gaten, kafeen eller andre steder jeg ferdes – i håp om at jeg skal finne den perfekte klipp og fargekombinasjon.

Friends-klippen
Det sies at Jennifer Anistons opprinnelige Friends-frisyre (døpt ”The Rachel” etter Jennifer Anistons rollefigur med samme navn) fortsatt er en av de mest populære frisyrene blant kvinner!!!! HVA! tenkte jeg når jeg leste dette, men skjønte fort tegningen da jeg lot blikket glid lengre ned på siden. Jeg fant til min store lettelse ut, at det her var snakk om britiske kvinner, og disse har jo som kjent en litt annerledes smak – i alle fall sammenlignet med oss her i Skandinavia.

 Samme undersøkelse viser at Meg Ryans rufsete look, og Danii Minogues stramme klipp med pannelugg, er hotte frisyrer blant britene (og dette har jeg mer forståelse for).

Blondt, blondt, blondt
Her i Norge er utvilsomt blondt hår populært, og av og til føler jeg meg som en kloning blant likesinnede blondiner med lange lokker. Dette må være en sann glede for de mange frisørene rundt om i Norges land, for få av oss er ekte blondiner og må jevnlig betale tusenvis av kroner for å skjule skjemmende ettervekst.

Så av og til får jeg får lyst til å farge håret, og bli mørk og mystisk. Jeg får lyst til å klippe pannelugg, og bytte ut det rette håret med noe mer bølgete.

Jeg er ofte fast bestemt på dette når jeg tropper opp til min frisørtime, men når jeg sitter i stolen og frisøren lar hendene sine glid gjennom de lange, blonde lokkene får jeg en helomvending og beholder både farge, lengde og frisyre. Og da kommer jeg jo ut igjen da, som den samme kloningen som sist.

Kort, kort, kort
Blant kjendisene virker det som om trenden nå er å klippe håret helt kort. Hayden Panettiere, Michelle Williams og Carey Mulligan er tre jenter med bein i nesa. De har nemlig latt lokkene falle, og TRUST ME, det kreves det mot for å gjøre. Jeg vet, for jeg klipte meg nemlig helt kort for noen år siden, og resultatet ble ikke så vellykket som hos de tre kjendiskvinnene.

Så en ting er sikkert. Selv om det er trendy, vil dere ikke se meg med den korte frisyren i sommer.

Eurovision
Som de fleste av dere har fått med seg, går Eurovision-finalen snart av stabelen på Telenor Arena. I kveld kjøres siste semininaler, og en finalist som har fått mye oppmerksomhet for utseende sitt er Eva Rivas, og hun har litt av et hår og skilte med. I kveld vil hennes, og en del andres, skjebner avgjøres.

Mørk og mystisk - Leighton Meester fra Gossip Girl.

  1. Linn Madsen
    juni 3, 2010, kl. 14:21

    Haha, på ungdomsskolen gikk jeg mot strømmen og klipte meg som Monica istedet. Det var heller ikke spesielt vellykket 😉

  2. juni 3, 2010, kl. 19:21

    Hehe, jeg slet med sparesveis i årevis. Håret mitt er så tykt at det må være en viss lengde på det for at det skal se normalt ut. Lesson learned (opefully) – never copy a superstar 😉

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

