Hjem > Mote > En vanlig dag på jobben

En vanlig dag på jobben

I dag fikk jeg møte Franck Provost.

Høsten er en hektisk tid for oss i mediabransjen. Det er mange nye lanseringer, og pressen inviteres til en rekke eventer, slik at vi skal holde oss oppdatert på det som skjer.

For å demonstrere hvordan det er å være journalist (i min kategori), har jeg oppsummert en ganske vanlig dag på jobben.

08:00: Ankommer jobb. Før morgenmøte rekker jeg som oftest å lese gjennom de nettavisene jeg må holde meg oppdatert på, samt ta en kopp kaffe for å våkne skikkelig. Før morgenmøte må jeg også planlegge hvilke saker jeg skal skrive i løpet av dagen, samt få en oversikt over de eventene jeg skal på.

09:00: Morgenmøte hvor alle i redaksjonen presentere sine ideer, og hvor vi diskuterer de ulike ideene.

09:30: Etter morgenmøte er det bare å sette i gang med research og skriving. I dag for eksempel skrev jeg om en hårkur jeg hadde testet hos Body & Soul Spa – artikkelen kommer på Side2.no i løpet av uken. Etter å ha skrevet en sak om shortser, var det på tide med en kjapp lunsj før jeg løp ut døren.

12:00: Gina Tricot presenterte i dag sin høst- og vinterkolleksjon, og der var det mye lekkert. Deres nye, mer eksklusive, linje bestod av en rekke lekre kjoler. Jeg vil garantert kjøpe en av de – en i gull og sort, som var akkurat passe rocka og glamorøs. Det ble servert champagne og fingermat, og det var de søte jentene i Mildht som stod for eventet. Det fine med slike eventer, foruten å få presentert nyehtene, er at man møter andre i bransjen.

14:00: Jeg løper bort til Emil og Samuel på toppen av Steen og Strøm hvor Maybelline og Franck Provost skal holde en presentasjon. En interessant møte, hvor selveste Franck PRovost kom lovlig sent på grunn av forsinkelser i flytrafikken fra Paris. Du kan lese mer om dette på Side2.no snart 🙂

16:30: Dagen er over og på tide å dra hjem.

I dag skrev jeg en artikkel om en hårkur jeg testet.

Denne kjolen fra Gina Tricot skal jeg skaffe meg.

Maybelline presenterte sine høstnyheter.

Franck Provost snakket om høstens hårmote.

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

